torstai 30. elokuuta 2012

Ja toinen liivi

Minulla oli ihan saakelin kummallinen ilta eilen. Olinhen minä aloitellut jo edellisenä päivänä liivin kappaleiden huolittelua, mutta silti. Sain tämän liivin valmiiksi eilisillan aikana! Ihan totaalisen sekoa...

Siinä se on :) Mä rakastuin tohon kankaaseen kun löysin sen.

Kangas oli siis vahinko ostos, kun oli etsimässä vaaleaa kangasta toiseen liivini. Samalla kertaa löysin myös kankaan housuilleni, joista olenkin jo postannut tänne, erään kivan ruskean kankaan, josta ajattelin tehdä hameen (tai ehkä hihat johonkin paitaan...), ja tämän, josta niin kuin näkyy, tuli liivi. Hieman erilainen kuin edellinen.

Kuten alussa mainitsinkin sain tämän liivin jostain syystä valmiiksi eilisillan aikana. Liivi oli myös muutenkin hämmentävä tehdä, sillä sain sen ensimmäisellä ompelu kerralla oikein, eli siis minun ei tarvinnutkaan ottaa sisään mistään. Edes selästä! Niin kuin kuvasta ylhäällä näkyy, tuo selkä tuli ihan julmetun kauniisti. Tänään liiviä yllä pitäessäni totesin kyllä, että edestä olisi voinut ehkä sittenkin napata jonkun puol senttiä, sentin sisään, mutta se ei häiritse minua niin paljon, että rupeisin korjaamaan niin pientä juttua. Liivi näyttää ainakin minun mielestäni mahtavalta.

Ja sitten sain laittaa liiviin hieman hiluja. Eli siis tuon kullanvärisen ketjun, hieman steampunk -henkeen. Meinasin itse asiassa hankkia sen hopeisen tai muun sellaisen värisenä aluksi, sillä en huomannut jostain kumman syystä, että kankaassa oli kultaa. Minä olin katsonut, että siinä on hopeaa ja olin varannut liiville jo vanhan hopean väriset napitkin. Iltausva onneksi huomasi sen jossain vaiheessa, ennen kuin ehdin ostaa ketjun. Onneksi :) Olen myös ajatellut, sillä minulla on sellainen pienehkö kellotaulun näköinen killutin, jonka voisi ehkä jossain vaiheessa johonkin parsia kiinni, jos on sellainen fiilis.

Niitä nappeja, joita olin ajatellut tähän liiviin ensin, en sitten laittanutkaan. Se ei olisi sopinut ollenkaan. Joten kiitos kasvaneen nappivarastoni ja hyvän tuurin, minulla olikin juuri ne napit, jotka mielestäni tähän liiviin juuri mainiosti sitten sopivatkin. Olinkin itse asiassa miettinyt, että mitä minun tarvitsisi tehdä, jotta pääsisin käyttämään noita nappeja :D Tosin, nyt minulla on sama ongelma niiden vanhan hopean väristen kanssa. Ne ovat hieman yksinkertaisemmat kuin nämä, mutta aivan yhtä ihanat!

Ja sitten ompelin valetaskun tähän liiviin, toiselle sivulle. Alkuperäisessä on valetaskut molemmissa sivuissa, mutta koska minä halusin toiselle puolelle vain ketjun, niin taskuja tuli vain yksi. Ja tuota kyseistä nappia minulla oli vain yksi kappale. Olen myös muokannut liiviä muutenkin. Alkuperäisissä kaavoissa ei ole kaulusta lainkaan, vaan kaula-aukko on laaja ja pyöreä. Meikäläinen oli taas hankala ja päätti, että halusi kauluksen. Se aiheutti eniten päänvaivaa tässä projektissa, sillä olin hirmu huolissani, että pilaisin koko liivin kun yrittämällä lisätä siihen jotain ylimääräistä. Huoli oli ilmeisesti turha, minusta kaulus onnistui hyvin.

Ja koska minulta jäi kangasta yli, aika mukavastikin, tein niistä tuollaiset pienet nilkkaimet, jotka ovat steampunkissa melkoisen kova juttu. Minulla oli noita nappeja juuri sopivasti kaksi kappaletta, joten ne sopivat tähän kuin nakutettu.

Nilkkaimilla saa suht kätevästi muokattua ihan tavallisista (ja ihanista...) avokkaistakin steampunk -henkiset ja ne ovat suloiset :) Haluan kyllä jossain vaiheessa sellaiset pitkävartiset nilkkaimet, jotka ulottuvat jonnekin puolsääreen tai peräti polviin asti. Iltausvan neulelehdissä oli ohje avokkaiden kanssa käytettäviin neulottuihin nilkkaimiin, jotka taisivat kyllä kulkea säärystimien nimellä. Olivat sen verran pitkät. Minnen ole mikään neuloja, tosi huono sellainen itse asiassa, sillä melkein kaikki sukkia, lapasia, säärystimiä suurempi työ jää aina auttamattomasti kesken. Muutamia poikkeuksia on toki ollut. Mutta koska olen niin huono neulomaan, olen hieman epäileväinen saanko niitä koskaan aikaiseksi. Toisaalta ne ovat säärystimen kokoluokkaa, joka kuului vielä siihen, minkä minä saan tehtyä loppuun saakka useammin kuin en.

Mutta sellaista tällä kertaa. Ja sítten juonimaan mitä kivaa tehdään siitä ruskeasta kankaasta ;D

Pistin vielä kuvan tuosta kellosta, jota mietin liiviiin mahdollisesti kiinnitettäväksi jossain vaiheessa. Muut tilpehöörit eivät ole tulossa ainakaan tähän liiviin, mutta ehkä johonkin muuhun vaatekappaleeseen jossain vaiheessa :D


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti