lauantai 10. maaliskuuta 2012

Goottilaisia kirjaimia

 Koska minun nyt jatkuvasti tekee mieli tehdä jotain (tiedä sitten johtuuko se kevään tulosta vai Auringon ja Kuun vaikutuksesta) päätin aloittaa vihdoinkin goottilaisen kirjaimiston harjoittelun tuossa jokin aika sitten. Olen vältellyt sitä jo pienen ikuisuuden, goottilainen kirjaimisto kun ei kuulu lemppareihini. Kuvitetut kirjaimet, joita olen myös harjoitellut gootin lomassa, eivät ole niin vieraita, niitä olen jonkun verran tehnyt aikaisemmin.

Tein tänään pienen harjoittelutyön, ja siitä tuli sen verran siedettävän näköinen että kehtaan laittaa sen tänne Pakanankotoon.

Kirjaimet ovat vielä hiukan kömpelöitä (varsinkin a, joka on minun ikuinen painajaiseni), mutta kuvitetuista kirjaimista minä pidän ja sommittelu onnistui mielestäni suht hyvin.
Jouduin käyttämään maalina vesivärejä, sillä muita minulla ei tällä hetkellä ole. Guasseilla olisi saattanut tulla hiukan siistimpää jälkeä reunojen koristuksien kanssa, ainakin silloin kun käteni ei olisi lipsahtanut.

Mä niin tykkään tosta puusta!

Reunakoristusten väritys oli ihan hirveän hankalaa päättää, mutta totesin lopulta että kun kerran keskiajan henkeen mennään, niin käytetään sitten ajanmukaisia värejä. Sininen ja punainen ehdottomasti suosittuja silloin.
Pitää vielä harjoitella kirjainten kanssa, mutta ei paha :) Aikaa vievää puuhaa kylläkin, meni melkeinpä koko päivä tuon kanssa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti